Brev:
Hvidtøl, øl og vin i mad til baby
3. august 2011
Alder:
9 mdr.
Hvidtøl, øl og vin i mad til baby
Kære Helen.
Vi holder meget af at lave mad. Gerne varieret og gerne med sjove ingredienser. Min mand og jeg kom til at tale om, hvorvidt vores 9.5 mdr gamle baby må få mad, som indeholder en af følgende:
- hvidtøl
- vin
- øl
Selvfølglig vil maden blive kogt, således at alkoholen fordamper, men vi er usikre på, om der måske kan være noget i gæringsprocessen eller andet, som er mindre godt for baby.
Konkret er det, som foranledigede vores spørgsmål tilberedning af øllebrød. I bogen fra sundhedsstyrelsen laves øllebrød med vand og modermælk. Men i de mere almindelige kogebøger tilsættes tillige hvidtøl. Hvilken opskrift ville du anbefale til baby?
Hilsen
os